Theme Preview Rss

Followers

kekasih hati aku..


honestly i miss this little kids very much...his name is zhaarif adnin. his la..not her...die pakai tudung masa nie sebab baru lepas tgk his picture masa kecik2 dlu..tu yg nk pakai tudung tu...


ni gamba die masa kecik tu..kalo x silap aku dlm setahun umo die masa ni...skrg ni da nk masuk 4 tahun..budak ni nama je kecik tp kuat giler buli aku..hahaha..

aku ingat lagi masa die nk masuk 3 thn, mak aku anta die g tadika..die nk p sangat sebab cikgu tadika (k.jana) tu duk kat sebelah umah aku je..ari2 jumpe, cakap pasal nak g skolah..1 pagi tu, die g la tadika..p sama ngn k.jana..ari tu ari jumaat sebab die pakai baju nelayu. he called baju melayu like that until now..like sembilan..he called nemilan..hahaha...

when he arrived at tadika, his playing and playing and keep playing until someone ketuk his head with kayu..menangis giler masa tu n terus keluar dr tadika tu n jalan balik umah..die jalan ade la dlm 100 meter sebelum orang jumpe n p anta blk kat tadika tu..

start dari ari tu, die lgsg xnk p skolah dah..bile tnye je "adik nk g skolah tak?" mesti die jawab "anak, ene pok pale, anyeh, alan aki oyang" (xnk, kne pok pale, nanges, jalan kaki sorang)..smpai skrg die ingat lg citer ni...tp skrg mak ak anta die g skolah..mmg rajin sgt la g skolah skrg..mklom la dah besar sket dr dulu..

this picture was taken when die nk ikut ayah aku p semayang jumaat. masa ni mak aku pesan kat die, kat masjid jangan bising, jangan degil, jangan maen2..tu yg muke die jadi camtu tu..takut kena tinggal ngan ayah aku..lastnye xde semayang jumaat pn die ni..smpai kt masjid, org tgh baca khutbah, die da tido dulu atas riba ayah aku..smpai balik umah tidonye..hehehe...

masih pelat.banyak makan pulut kot masa kecik dlu..hahaha... "atak, adik enyok anatonda, eco, acuk lam air.." (kakak, adik tengok anaconda, besar, masuk dalam air). mulanye ak ingatkan die tengok ular bese tapi saje panggil anaconda..rupe2nye tengok anaconda betul kat dalam tv...menjerit2 die..nseb bek masa tu kat dlm tepon je ak dengar sore die...

windu sangat2..kalo citer pasal die sorang, smpai pagi x abes...

0 yang ngomen: