Theme Preview Rss

Followers

azam baru sedangkan mimpi masih bertaburan

da dekat masuk tahun baru nie mule la duk pikir ape azam baru..hahaha...sebok gak nak berazam...azam tahun bari masih dalam penilaian...tapi azam masuk sem baru da pasang semalam lepas aku daftar...aku nak jadi budak baik sem nie... (sebelum nie tak baik ker..??) jahat kot..........pastu opkos ler study betol2...lebih dari yg sblum2 ni...

pasal azam tahun baru...???

bile di ingat2 balik pasal azam tahun2 lepas...start dari zaman skolah bile da pndai berazam..masa tu mmg sebok ngade2 nak berazam ikot org len..macam2 ler azamnye...

pastu sambung2 smpai sekarang...tiap2 tahun berubah azamnye...smpai tak pasti ape yg kite nak capai..azam lama x tercapai lagi da buat azam baru...pastu mula la berterabur je sumenye..

kadang2 tu ada jugak la yang masa mula2, azamnye pepalih (cam kate pak tam) setinggi langit..nak tembus ke angkasa da..macam2 die nak...ttbe smpai satu masa...xda satu pun yang tercapai...azam2 tu pn macam dilupakan jer... (mmg da lupa pun..)

bila direnungkan...agak2nye bole tak kite kira da berapa azam yg kita buat selama kite pndai berazam nie..???dan berapa banyak yg tercapai..aku rasa lg banyak yang tak tercapai.. (agaknye la kot...)

pastu masuk tahun baru lg 2@3 ari lg..kite pasang lagi azam baru...n azam2 tahun2 yg lepas kite lupekan camtu jer..mungkin ada yang tak setuju ngn ape yg ak taip nie tp entah la...nie yang terlintas kat kepala aku...

akhirnye kite duk mengejar ape yg kite sendiri tak pasti......fullstop.

1 yang ngomen:

Uruchimaru @ kf said...

xkisahlah asl berazam ok !