Theme Preview Rss

Followers

pakai tudung..??

Kawan aku ada cakap ari tu “kadang-kadang orang tudung labuh ni pikir diri dia dah cukup sempurna sebab tu tak Nampak kesalahan sendiri dan selalu puji diri sendiri.

Betul ke macam tu? Bile aku duduk sorang-sorang, pikir pasal ni, aku rasa betul la tapi tak semua yang macam tu.

Aku ada kenal seseorang yang aku boleh kaitkan dengan statement kawan aku tu, dan aku jugak ada kenal seseorang yang bukan macam statement tu.

Biasa la, kita selalu dengar orang cakap jangan ingat orang yang bertudung labuh tu baik dan jangan sangka orang yang tak bertudung tu jahat. Tapi mentality orang kita memang macam tu, aku bukan nak memburukkan sesape tapi dari pendapat aku macam tu la.

Bila Nampak perempuan yang bertudung litup, sangka tu la yang terbaik, kuat agama semua la. Tapi bila pikir dari sudut lain, entah-entah dia pakai macam tu semata-mata nak tutup buruk dia. Sape tau kan?

Aku bukan nak memperlekehkan mana-mana pihak sebabnya aku pun tergolong dalam golongan yang bertudung dan kadang-kadang memuji golongan yang bertudung litup. Tapi malam ni buat aku terpikir semua ni.

Don’t judge a book by its cover. Don’t judge a house from outside. Luar setinggan, dalam kondo. Fikir-fikirkanlah.

0 yang ngomen: