Theme Preview Rss

Followers

ari sabtu ari 2...

ari sabtu ari 2...
ak ada kokurikulum..aka ko-k..
teknologi video pukul 9 pagi...

bese ko-k org len kol 8.30..
en.jamal aka en.J buat kol 9..
sebab die tau ak maleh nak bangun pagi..
hahahahaha...

ari sabtu tu, kol 8.30 ak da siap da..
macam bese p tunggu bas..
tapi kol 9 suku pun xda bas lagik...

doyai..ko-k aku pukul 9...
tak lama pastu bas pun sampai...
naek la bas dengan gaya nak p balik kg...
tapi bas x gerak2 gak...
tensen aku..

aku siap p turun naek lagi p beli surat kabo...
duk balik lam bas..
ak mesej kat ketua kelas ko-k aku..
"aku berjaya melewatkan diri aku untuk menghadiri ko-k pada pagi ini..
bas x gerak ag..maw sejam da aku duk kat lam bas nie..."


masa tu da pukul 9.45..
dalam ati aku jangan cakap marah dah..
boleh bako ayam da punye paneh...

dekat2 pukul seploh baru la gerak bas tu..
geram giler ak rasa...
sampai jer kat studio..ko-k aku da nak habis...

abu selaku ketua kelas aku bitau aku...
"next week 31 n 1 hb kite p penang..."
aku yang agak kdkot nie tanye..
"bayo bape..?"
die jawab.."15 hengget jer..."
"bereh2" aku cakap...

lepas tu en.J mai kat aku...die cakap..
"awak join group B la sebab lambat...
kalo awak balik sama dengan budak2 nie, kejap jer la awak datang"

si ketua kelas n the geng sokong jer...
aku pun buat muke redha jer...
budak2 ko-k group aku pun balik...
tinggal la aku sorang....

***********************************

lepas tu budak2 group B mai..
aku slumber je..
da la duduk kat depan skali...
kat sbelah tempat en.J lak tu...
buat xtau jer men enset...
dengo lagu....

bile en.J da terang sume pasal audio system..
n masing da lepak jer masa tu...

aku dengan slumber badak p cakap kat en.J...
"en.J saya nak balik..boleh la saya balik..."
"awak nak balik awal nak buat per?"

tanye en.J...
"saya nak buat asgment, nak p basuh baju.."
itu alasan yang bese aku bagi la tu..
hahahaha...
"ye la awak tu..."
"betul en.J..smalam saya da siapkan...
dah anta kat ketua grup saya..
lepas tu die cakap yang saya xda solution..
tu yang nak kena buat semula tu..."
"ada2 je awak nie ye..."
"huhuhu..boleh la saya balik..."


agak lama jugak la aku pujuk en.J kasi aku balik awal....
lastly die kasi gak...
dalam pukul 11.15 aku da boleh balik..
budak laen tunggu gak lam kelas tu...
hahahahaha..
time kasih en.J.......

0 yang ngomen: