Theme Preview Rss

Followers

mmbe pnye citer

Ada 1 malam tu ak kuar ngn kawan ak p wireless.maklum la kt sni bukannye dapat tenet kt dalam bilik. Kalo nk tenet sangat kne r p kt depan opis @ kt mall. Malam tu ak p r mall ngn 3 org lg kwn ak. Masa tu lam kol 11 la lebih kurang. Jarak antara bilik ak ke mall tu dlm 300 meter gak la kot. tu pn ak men bedal jer. Tapi kalo jalan p mall ak jarang cakap sebab kalo ak cakap banyak nnt letih. Ni lak masa tu ak bawak laptop. Da la berat,nk cakap pn malas jadinye.
Sesampainye ak kt mall tu, ku lihat begitu ramai manusia berkerumun kt satu tmpt tu. Owh, rupa-rupanya dorang tengah tunggu turn nk beli cendol eskrem. Xpe la,mlm tu ak biarkn je dorang. Bese rajin jugak ak menyemak kt situ. Ramai pulak org mentenet mlm 2 sampai nk cari kusi pn susah. Ttbe ak ada nmpk kusi ksg kt sebelah mamat salleh nie. Ak pn ngn muke cuak p r kt situ pastu terus tanya “can I take this chair?”. Huhuhu. Seb bek die angguk jer. Ak pn senyum jer la.
Tengah sonok-sonok ak sembang kt blog kepek,(agak2 kena saman x?) huhuhu. Ak teringat yang mlm tu man utd men ngn aston villa. Ak pn terus msg kt sorang nie. Cani msg die:
Aku : weh..man utd tgh men kan. da bpe?
Die : ak x tgk. ak tgh jam nie..
Aku : ah sengal tol. Orait2..
Ak pn sambung balik tenet kt blog sambil tu usha2 gak sape yg ad tgk bola. Tp harapan tinggal harapan. Xda sape pn yang tgk. Ttbe sampai la 1 masa ada sorang mamat nie tepon ak.
Die : ko tgh btpe?
Aku : tgh tenet kt blog
Die : sape ada kt sane?
Aku : ramai gak la (sambil 2 sebut la name). weh ko ktner nie?
Die : kt lam kete.
Aku : huhuhu..mmpi mnde tepon ak nie? Mst ingat ak touching tol2 ngn ko smlm kan? Ak men2 jer r. hahaha..
Die : hahahaha… (da tataw nk cakap per kot)
Aku : dah2. Letak tepon. 5 mnt ag ak kol balik.
X sampai 2 mnt pastu ak kol die balik. Jam ak mmg sllunye pantas dan bertenaga.
Aku : elow. Ko btpe? Dk kat lam kete ag ker?
Die : x r. baru jer masuk umah.
Aku : weh man utd men mlm nie. Menang ke kalah?
Die : kalah la weh. Hahaha.. 2-1 td masa ak nk balik dr panggung td.
Aku : ha ah ko p tgk wayang td. Cane? Besh citer?
Die : ntah la. Ak tgk pas2 habis ak kuar.
Aku : jenis mmbazir g2 la. Cam xda perasaan tgk wayang.
Die : hahaha..
Macam2 r pastu mengarut ngn budak nie. Pasal die ngn mmber2 die beli popkon masa nk tgk wayang la. Wayang x start lg popkon da habis. Sengal tol.
Die : weh bola x habis lg la. Ak tgh tgk nie. Kalah la wei. 2-1.
Aku : menang la.. menang la.. gol la lg.
Die : xde nye. Da kalah da nie.
Aku : ko bia betul. Da habis ke?
Die : belum lg la. Hahaha.
Aku : mengong tol ko nie.
Selepas agak panjang bebelan. Tetibe….
Die : gol la pulak. Da seri 2 same.
Aku : ye ke? Yes3!! Termakbul jugak doa ak.
Pastu sambung lg bebelan. Macam2 la sembangnye sampai ak benti jer tenet. Da x sembang kt blog. Ym ak pn ak buat xtau je da. X lama pastu….
Die : gol lg..
Aku : sape? Sape yg gol?
Die : kalah la dah.
Aku : weh bia tol. Sape yg kalah?
Die : aston villa. Man utd da 3 da nie. Ak pn harap aston villa kalah mlm nie sbb die dk kt bawah arsenal. Kalo menang teruk la arsenal.
Aku : eleh setakat dk no 4 tu nk ngade2 lg kutuk ak.
Agak lama gak ak sembang ngn die dr kol 11 lebih smpai kt kol 2 pg. die tanye ak..
Die : ko nie xnk balik lg ker? Da kol 2 da nie.
Aku : huhuhu. Budak-budak nie xnk balik lg. xkn ak nk balik sorang. Da r jauh. Gelap lak tu.
Die : ape gune ak nie. P balik cepat. Ak temankn.
Aku : tol nie ek? Orait2 ak kemas barang2 ak nie.
Ak pn mmnta izin dr kawan2 ak utk pulang ke bilik. Dorang lak dk tgu sat jer. Ak tgu lame pn xnk stop gak last2 ak balik sorang jer. Masa dlm perjalanan tu..
Aku : wei..ko jgn la diam. Ak da la takut2 berani jer nie.
Die : ak ada la nie. Nape suara ko cm penat je?
Aku : mmg la. jauh siot! Sbb 2 kalo ak jalan p sane ak jarang bcakap. Nnt terasa penat. Da r lptop nie berat.
Die : ak nk bawakkan ko x kasi. Meh la ak tolong.
Aku : takpe2. Ak x suke nk susahkn orang. Bia ak bawak sndri. Ko da teman ak nie da cukup bagus da.
Die : weh..ko ada dengar bunyi pape x?
Aku : woi sengal! Ko jangan nk menakutkan ak lak. Ak tumbuk kang baru taw.
Die : kahkahkah.. (ak rasa mst cam tergolek2 die gelakkan ak). X sampai lg ker?
Aku : da nmpk da bumbung blok ak 2. Adeh!! Penat weh. Da r ak tgl mmbe ak cm2 jer. Balik lak sesorang. Huhuhu….
Die : dorang kan ramai. Nak takut ape lg?
Aku : tah. Mne r ak taw. (padahal ak taw tp tkt nk citer). Da smpai pn kt blok ak
Die : da smpai kt bilik ko?
Aku : belum la. Baru je kt bilik mmbe ak. X sabo2 sgt da nk tgu ak smpai bilik. Nk letak tepon la 2
Die : hahaha..
Aku : weh tp mlm nie lame lak sembang ngn ko kan. Bese sejam lebih je. Orait lak enset ko mlm nie.
Die : ha ah.
Aku : weh da smpai da. Ko p r tido. Time kasih sbb temankn ak smpai ak slmt smpai kt bilik.
Die : ko letak r tepon dlu.
Aku : pasal lak ak yg kne letak dlu. Bese2 kan ko yg letak.
Die : ko la letak. Ko yang tepon ak.
Agak lame r gak gado sape nk letak dlu..akhirnye…
Die : yela..ak letak nie. 1..2..3.. tutttt….
Talian diputuskan… ak pn amek nset terus msg die
Aku : cm bebudak ko nie nk men kire 123 lak..huhuhu..
Abis r citer ak ngn die utk ari 2. Jari pn da penat mnaip cm buat popkon nie.. sape die nie..?? malas r ak nk btau. Nnt die pasan die pemes. Hahaha….

0 yang ngomen: