Theme Preview Rss

Followers

misi menyelamat

aku x bole tido lak mlm nie.bukan malam nie la.malam sebelum2 nie pn sama gak tp ntah la.nape aku jadi cmnie ek? Aku pn xda jawapannye. Sape yg patut aku tanye?emm..maleh r nk pikir. Mnde yang aku nk mengarut ari nie? Ada samting yang x kene ngn diri aku nie sebab ak gune tulisan cmnie. Kalo dari sudut psikology, mnde nie mempengaruhi emosi..cewahhh!!

aku taip jer la mnde yang terlintas kt kepala aku. Xda topic yang khusus sangat pagi nie. 1 petang ari tu aku lepak ngn kawan ak kt depan kolej. Sembang2 sambil makan2. Tengah syok2 makan, Nampak la segerombolan monkey. Aku buat dek jer la sebab monkey2 jauh. Pastu sembang2, aku pandang la balik kat group otai monyet2 tu. Eh!! Da xda da kt situ. Dalam ati aku cakap dorang da balik umah da kot. Da petang nie. Ces!! Tanpa disengajakan aku terpandang kat satu tempat nie. Rupe2nye group2 monkey yang otai nie sedang berjalan atas red kapet menghala ke arah aku ngn kawan2 aku nie. Aku pn btau la kt bebudak nie “weh, monyet 2 datang kt kite”. Bebudak nie pandang la. Tapi time 2 aku buat muke menten lagi. Siap cakap kt bebudak nie, buat xtaw jer. Die x kaco kite punye la selagi aku ada kat sini.

Tapi aku tersilap jangka. Monkey2 tu memang nk makan free petang 2. Sah!! Datang kt aku ngn kawan2 aku. ape lagi, kelam kabut la ktorang menyelamatkan diri. Nasib baek makanan aku da habis masa tu. Kalo x bersedekah aku kt monkey2 tu. Cam kawan ak lak, makanan die selamat dibawak lari tapi tudung die tertinggal. Masa berada dalam kawasan selamat tu, aku cakap la kt kawan aku tu “habis la tudung ko monyet tu amek. Datang serang kite x pakai ape, tetibe balik pakai tudung lak 2. Siap ade batu pemate lagi tudungnye. Hahaha”. Bengang kawan aku 2. Terus tarik muke patblas kt aku. aku cakap lagi “kalo x bawak balik pn die buat lap meja lepas makan sat g. kite tengok lepas monyet2 tu balik, mesti kemas je meja 2 macam xda berlaku apa2. Muahahaha”. (Nampak sangat jahatnye aku gelak masa nie).

Kawan aku tu pulak da gelabah da. Takot tol2 monkey tu buat lap meja. Tapi lepas tu aku tanye lak kt kawan aku tu, “pandai ke monyet tu lap meja?” n then x lama lepas tu aku yang jawab sendiri “bese la konyet duduk kat U. xkan x pandai kot”. Semasa berada di tempat selamat tu, kawan2 aku yang laen menghabiskan makanan yang sempat diselamatkan. Makan2 sambil tu jugak citer pasal kejadian yang baru berlaku. Aku xda buat apa sangat pn masa tu. Hanya mendengar sambil tangan aku amek makanan bebudak nie dan suap ke mulut. Bukan ape, nak bagi cepat habis jer. Takot nanti monyet tu datang kat tempat yang selamat tu pulak. Aku rasa masa nie aku hanya menjadi pendengar yang setia kepada kawan2 aku. hehehe…

Dalam setengah jam lepas tu aku dan kengkawan aku keluar dari tempat yang selamat dan berjalan macam orang nk g merompak. Sampai je kt luar, tengok monkey2 tu dah x ada. Hanya tinggal kesan di tempat kejadian. Bungkusan2 makanan kitorang yang x sempat diselamatkan tadi bersepah2 kat situ. Jadik la pegawai penyiasat cam CSI tu kejap petang tu. Kemas2 tempat kejadian sambil menganalisis ape yang berlaku. Bile sume da selesai baru aku teringat kat tudung kawan aku yang tertinggal tadi 2. Ape jadi ngn tudung kawan aku yang tertinggal 2..???? aku malas nk btau. korang agak2 ape yang jadiii…..?????

0 yang ngomen: